Golfledig idag. Tur till Njupeskär med Per...

I väntan på att Per, Anna och kompisar skulle komma ner från Lövåsgården och plocka upp mig för en utflykt till Njupeskär tog jag en liten tur till golfbanan.

Härligt grönt gräs nu jämfört med förra året.


En treboll var på väg in, och jag stannade för att få se ett snyggt inspel på hål 18


Här kom det. Ser ni bollen högt uppe i det blå?


Om inte så har jag zoomat in den här.


Smack sa det på green vid flaggan. Birdieputt. (men det blev "bara" ett Par efter två puttar fick jag höra senare).


Minigolfare


Träffade också en dam som varit med på bloggen förr. Hon gjorde Hole in One på hål 3 för ett par år sedan som jag såg och fotograferade när jag gick i bollen före.

Men dagens höjdpunkt var att umgås med Per och Anna med kopisar under en utflykt till Njupeskär.

Vi tog en liten rast vid Ugglan (rastplatsen med informationstavlor före nedfarten till Mörkret).

Vi tittade på den märkliga och mäktiga tallen som står en bit längre ner efter vägkanten och ser ut som en gran. Angela och Arne tipsade om den för några år sedan, och jag har bilder i tidigare inlägg när Erling och jag besökte den på nära håll. Men jag minns inte när det var och är för lat för att leta i bloggen...


Vi promenerade "bakvägen" till fallet eftersom jag tycker att den vägen ger ett mer rättvist intryck av fallet än när man går den gamla vägen fram och den nya tillbaka. Dessutom möter man oerhört många fler människor då...








Per till vänster


Rast och fika ovanför den långa trappan på väg tillbaka.

Det var härligt väder och alla längtade efter ett svalkande bad efter vandringen utom jag...
Frågan var om badet skulle ske i Grövlan efter att maten inhandlats i Idre och transporterats hem, eller om badet skulle äga rum i Idre före ICA.


Det blev bad vid Idre badplats.


Jag blev själv riktigt badsugen, men faktum är att jag aldrig badat utomhus här uppe under de 13 - 14 år som jag bott här.

Jag gissar att temperaturen i vattnet var runt 15 - 16 grader. En svalkande temperatur som är uthärdlig när man kan hoppa i från en klippa i havet, men som känns lite jobbigt låg när man får smyga ut på en långgrund strand. Tycker jag som föredrar 18 - 20 grader. Gärna mer om det är långgrunt...

Men en härlig dag hade vi.
Imorgon paddlar ungdomarna kanot på Grövelsjön och jag spelar golf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0