Golf och annat...

Spelade med Jan-Erik som hade fått ordning på både sving och putt idag.


Vi spelade Match, Power Play, Poängbogey och Slag. Bild från tee på hål 14 medan vi väntar.

Efter hål 13 var Jan-Erik 3 hål upp i Matchen, men jag hade 6 poängs försprång i Power Play...


Jan-Erik peggar upp efter att ha gjort Birdie på hål 13...
Och han gör Par på håle 14 och blir 4 upp i Matchen.
Vi delade hål 15 och J-E vann alltså Matchen med 4/3.

Jan-Erik vann även alla andra tävlingar genom bra golf, och när min golf inte var så bra på slutet så vann han lätt.

Jag tröstade mig med ett besök på Grillen...

Nya utemöbler till Grillen har anlänt, men måste packas upp och monteras innan de kan användas.


Ahmet kämpade under tiden på med att plocka disk, laga mat och ta betalt...


Arne och Vicky var också där.


Classe dök också upp och kliade Vicky lite mysigt.


Senare åt Arne och jag en god Carréburgare hos Peter och Terje, men om man vill äta med kniv och gaffel bör man först köpa ett knippe gafflar på ICA mitt emot.

Peter höll med bestick, men han hade hittat en variant där gafflarna inte tålde att använda som gaffel.


Men jätteläcker Carré var det, även om det gick åt en del gafflar som sprätte i flisor åt alla håll.

Tidigare hade jag besökt Tronds roliga golftävling i Kvalptjärn.


Trond tog några bilder när jag försökte pricka flotten.


Nära, men ingen boll stannade på den lilla flotten.
Den är inte stor, men gräset är mjukt och vattnat, så en träff har stor chans att stanna.


Trond skickade iväg några bollar...


En boll träffade flaggan och studsade bort.


... en boll landade nästan i hålet, men landade kort och studsade till två dm bakom hålet...


Iris var där och hjälpte Elda att slå ett golfslag medan Jack föredrog att kasta de flytande rangebollarna i vattnet.

Det dök upp en del kunder i den härliga sommarkvällen

Mycket nära, men ingen träff


Pappan till grabben slog också några bollar och träffade så småningom sidan på flotten.
Gissa om sonen vill ha revansch.

Jag tyckte att pappans T-shirt var kul, och fick tillstånd att ta en bild...
Ni vet vad Speedski är. Man åker fort och rakt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0