Banvärd idag.

Träffade mängder av bekanta från förr som spelade golf med ett minimum av regn i starten.


Bland annat det här glada gänget där en tredjedel numera kommer från Orsa...


Efter dom gick Anna-Meit med sonen Anders. Anna-Meit och jag jobbade tillsammans på Primdata i Borlänge för många år sedan, och vi träffas här uppe varje år.


Senare kom far och son som jag spelat golf med tidigare. Rolf och Henrik hade nu fått trevligt sällskap av Sara från Leksand. Sara spelade banan för första gången.


Efter dom kom Marcus med sonen Jakob och vår ihärdige Nicklas.
Jag filmade inga svingar idag, men jag njöt av att titta på. Jag såg dom senare på hål 11, och då var Jakob närmast hål även om pappa Marcus också hade greenträf.


Ett roligt och trevligt sällskap från Högbo var också på plats idag.
5 fyrbollar som startade vid 8-tiden och fortsatte med en andra runda senare på eftermiddagen.


En i gänget behövde golfbil, men eftersom alla bilar var uthyrda två gånger om så fick han låna Mulan av banarbetarna inför andra rundan. Han fick låna den gratis, men att döma av ansiktsuttrycket hade han nog betalat en hundring extra för det fordonet. Trots att han fick arrangera ett tak själv med hjälp av sitt golfparaply. (behövdes inte eftersom det inte regnade, men det blev snyggt, och vädret kan ju ändra sig...)

Ja fick ett par roliga bilder på några i Högbogänget för några år sedan när dom hade bönestund inför attacken på hål 16 och "Havet".

Hittar det inte just nu eftersom jag inte minns vilket år eller vilken dag det var. Men roliga bilder var det. 

Efter jobbet som Banvärd hälsade jag på i en liten stuga vid Lövåsgården där min son är på besök med flickvän och kompisar för att koppla av i fjällvärlden med diverse vandringar med hjälp av Jonas Gardsiös förträffliga bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0