Alf, Ulf, Nigel och Jan-Erik spelade flera golftävlingar i en...

Den viktigaste var en Bästboll Match mella Nigel och Ulf mot Alf och Jan-Erik.

Jag går inte in på några detaljer, men konstaterar att lag Nigel vann det mesta utom Matchen som blev delad.

Före oss gick det ut två tvåbollar.


Först Helena (Sporthotellet) och Anki (Idrefjällens Buss & Taxi)


Därefter var Agnes och Jens-Ove på tur. Från Tyskland men bor nu i en Hytte hos Ola N på andra sidan gränsen. Jag har spelat golf med dom för några år sedan...

Vi hade härligt väder och många vackra bilder hade man kunnat ta, men numera väntar jag oftast till lite spektakulära ögonblick.

Nigel nådde bäckan på hål 6 och får nog hålla igen lite i fortsättningen på det hålet.


Nu var frågan, ta av skor och strumpor och kliva ned i vattnet eller droppa...


Nigel valde ett tredje alternativ... snyggt, även om han inte nådde green på 2, så var det bra gjort!

Några bilder på mina spelkamrater när vi släppte igenom en boll på hål 15.




Nu är det ledigt på green, och Alf kan se flaggan mellan några träd under grenarna...


Jo lågt blev det, för Alf var alldeles för nyfiken på resultatet och duffade...
Men ett spännande försök var det.

Det var senare Alf som avgjorde att Matchen blev delad efter att ha vunnit sista hålet för sitt lag.

Imorgon blir det nya tag i en ny konstellation. Då blir det Anki o Gunnar mot Ulf o Jan-Erik, om vi
inte hittar på något annat spel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0