Uppblåsbara stridsvagnar...

Kul grej. Jag såg nyss ett inslag på TV4 om ett ryskt företag som tillverkar uppblåsbara stridsvagnar.
Vilken smart idé.

Mannen som berättade om produkten talade om skillanden i tillverkningskostnad mellan en angripande pansarmissil och ett mål som bara bestod av tyg. Men det upplåsbara tygmålet var givetvis fyllt med lite billig elektronik som skulle lura fienden att tro att det var riktigt och därmed slösa dyr ammunition.

Hann inte med att ta någon bild tyvärr. Men vilken rolig idé. Nästa uppfinning blir väl anfallande robotar av tyg som lurar försvararen att skicka upp dyrbar moteld...

Det kanske kan leda till att man krigar på "allvar" i datorn eller genom att hyra mark, vapen och ammunition på Älvdalens skjutfält.

Jag såg förresten ett ungt ryskt par på ICA-parkeringen idag.
Grabben såg ut som han i reportaget.

Jag hade kameran med mig och tänkte fotografera både bil och par. Det är ju inte varje dag man ser en läcker Landrover med ryska skyltar i Idre.

Men min nyfikenhet har gränser. En intervju hade annars varit kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0