Liten biltur i lätt snöfall och nära 0 grader...

Blek sol skymtade uppifrån Idre Fjäll




Jag avstod skidåkning även idag. Börjar bli bekväm kanske...

Träffade Birger på ICA. Han hade varit på Burusjön och dragit upp fyra firrar, och därefter åkt en mil skidor.

Ny skylt vid infarten till Idre


Kul triangelsamarbete mellan Grillen, Konsum och en av våra många Turistinformationer med skiduthyrning.
Den senare finns i grannhuset nedanför mig, och Grillen bara 30 meter längre bort.

Där åt jag förresten en fantastisk räkmacka idag. Den hade varit värd att fotografera, men tyvärr hade jag inte kameran med mig. Den var många decimeter lång, och skulle ha räckt till ett större hushåll... men oj vad läcker med nykokta och småvarma ägghalvor till räkdrivorna och allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0