Läser en spännande bok, men tog en paus...

... och kikade lite på det senaste skvallret om klimatet...

Isen i Arktis har ju minskat - som alla vet.



Jo den ökar i tillväxt nu när det är vinter, men inte lika mycket som under senare år.

Länk till yr.no om eventuella följdverkningar.


Men samtidigt hade vi en ovanligt kall vinter i Europa förra året och lika i början på den här vintern.

Och nu är det svinkallt i stora delar av USA.
Länk till artikel i DN.


Intressant att fundera över klimat och väder tycker jag.
Många påstår att vi ska få en lika extrem vinter som förra, men jag tror mer på en ganska normal vinter i vår del av det stora klotet Jorden.

Och våren kommer nog, som på senare år, lite tidigare än den gjorde förr...

Och nu ska jag återgå till kudden och boken jag fick låna av Arne och Angela. Boken alltså. Kudden är min egen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0