Kul att kunna byta väder på 10 minuter...

I byn var det mulet på grund av låga dimmoln.

Men oj vilket kanonväder en bit upp...


Dimmolnen ligger som ett fruset hav längre ner. Bild från campingen på Idre Fjäll.

Fler bilder från dagens utflykt. Den här gången hade jag bytt ut de senaste veckornas raggsockor mot strumpor som fungera i slalompjäxor. Men jag hadee varken skidor eller pjäxor med mig i bilen... dumt?





Fikade på Nästet som inte har alla bord på plats för uteserveringen än



Kul intresse från några för Calles olika whiskysorter. Kanske en provsmakning inför kvällen med kompisarna?


Dimman ligger kvar nere i dalen.

Jag fortsatte upp till parkeringen nedanför Nipfjället

Vackert och pudrigt...


... och lilla Städjan ser ju ut som ett "Nationalberg" från vissa vinklar... Men bara för de som sett få fjäll...


På väg hem igen. Ned i dimmolnen alltså.


Lite senare lättade dimman även i byn, och vi får nog en kall natt.
Fullmånen lyser upp.


På Grillen lyser det snart ikapp med fullmånen. Ett par lysrör behöver bytas.
Peter lyser mer än månen i sin reflexjacka och Ahmet bistår med glada tillrop, stege och skruvmejlslar.

Träffade Classe på Grillen också. Han var på väg upp på Idre Fjäll för att träna smått och gott i hur man svänger fort genom portar. Petter, Fredrik och Classe jobbar intensivt och duktigt med slalomträning minst två kvällar i veckan.

Man kanske skulle ställa upp och få sig en omgång någon kväll. Om inte annat så för att visa de små hur många olika fel man kan göra när man vet men inte kan...

Nej det skulle bara störa. Jag skojade. Om jag vill lära mig mer så får jag nog be om privatlektioner.

Snart är det årsmöte i golfklubben.
Där kanske man kan få lära sig ett och annat. Även om det då blir grupplektion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0