Underbart vinterväder nu...

Jag har inte bara suttit klistrad i TV-soffan för att se tjejernas härliga fokusering och glädje i slalombackarna.

Men att åka skidor själv fanns det varken fokus eller tid för. Det var ju kallt i morse.

Vackert väder är det i alla fall. Bild från gården på Gläntvägen 1


Den lilla bilen med den tjocka mössan är inte min. Men den ser ut att må bra i väntan på dagsmeja och en ny sommar.

Temperaturen steg snabbt under dagen och just nu är det bara minus 9 i byn. Och ingen vind.

Jag kikade nyss på Idre Fjälls webbsidor, och såg att det nu börjar bli sol i Nord även på eftermiddagarna.

Den lilla svarta pricken är nog kamerans bortsortering av själva solen. Det går ju inte att visa det som är ljusare än jätteljust...

Lite undrande blev jag dock när jag kikade på Idre Fjälls nya väderrapportering...


Temperaturerna verkar ju OK, men vinduppgifterna?
Vad är det för fjäll som visas i bild och vad betyder de olika nivåerna?
Jag kan ana att man menar kalfjäll, trädgränsen och nere i skogen.

Men vore det inte bättre med lite lokal och aktuell information om vädret på Idre Fjäll?
Kan man undra.

För övrigt vill jag bara berätta att jag nästan blev tårögd när jag såg och lyssnade på intervjun med Maria PH.

Härligt att se och höra hur de som presterar på topp resonerar och genomför det dom vill.

Men jag har nog lätt för att bli både omotiverat glad och befogat gnällig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0