Ny informationstavla vid infarten till Idre...

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig.
Men hur tänker de som gör sådana här saker?

Vad är syftet kan man ju först fråga sig?

Service till turister eller bara ett led i någon sorts rättvisa mellan kommundelarna?

Om man spenderar skattepengar på något vettigt i en kommundel så måste man spendera pengar på vad som helst i en annan kommundel... kan det vara så det fungerar?


Lite Kalle Anka över den jätteskylt som nu är på plats mellan informationstavlorna som jag tidigare beskrivit.

Vad menas? Ska besökare meddelas att dom befinner sig i fjällvärlden, eller vad handlar det om?
För det första tror jag att alla besökar vet att dom besöker en härlig fjällvärld.
För det andra så beskriver skylten absolut noll av vår mäktiga fjällvärld.
För det tredje liknar det mer fjäll i Kalle Anka eller möjligen Bamse...

Och vem vill stanna och titta när man redan är framme?

Mycket märklig investering. Men det handlar väl om att man måste vara rättvis. Har Älvdalen (samma namn som kommunen trots att det är ett eget samhälle långt härifrån..) fått ett monument i form av en armborst, så måste ju Särna och Idre få sina monument.

Skylten i Särna med Njupeskär tycker jag är OK, men vad blev det för konstigt här uppe ditt de flesta trots allt är på väg? Är tanken att dom aldrig mer ska återvända och stanna på vägen nästa gång?  :-)

Eller åka till andra fjäll nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Jonas Gardsiö

Jag håller med dig.



Nog hade man kunnat få ut mer av pengarna om de använts till annat än informationstavlor!

2011-02-02 @ 19:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0