Härlig skiddag, men besviken start...

Erling och jag åkte upp för att prova backen på Himmefjäll före den officiella invigningen på fredag.

Nypistat, strålande sol men ...


När Erling och jag anlände så fanns redan en kvinna på plats som jag känner från golfbanan men nyss glömt namnet på.

Men liften stod still och det fanns ingen personal på plats. Efter en del telefonsamtal så fck vi veta att liften var trasig och ska förhoppningsvis vara fungerande i morgon eftermiddag.

Hoppas verkligen att den fungerar vid invigningen på fredag...

Men vi åkte alla tre upp till Idre Fjäll och det blev en del härliga åk i solen.


Sexstolen i väst...


Erling är med...


Vi åkte nog en cirka sex-sju åk i Väst med värmepaus och en kopp choklad på Charlies. Det var ju vindstilla och bara cirka tio minus, men ni vet hur fartvinden kyler...när solen gick i moln åkte vi hem.

Senare besökte jag grillen och då dök det upp en kul familj med bra nödutrustning på biltaket


Härliga gamla skidor, men de kan nog vara bra att ha om man blir fast i snön någonstans.


Det var Per, Ida och barnen Nora och Hedda som njöt av pizza hos Ahmet på Idregrillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0