Snabbt bredband igen...

... fattar inte hur jag kunde stå ut med den dåliga uppkopplingen på grund av en skarvsladd till modemet.

Men jag var ju mest fascinerad över att jag förlängde räckvidden på det trådlösa och funderade inte så mycket över den långsammare uppkopplingen.
 

Jag hade inte tänkt att ändra installationen idag, men nu är det på gång...

Modemet är inkopplat utan skarvsladd och jag har fått tillbaka mina 2 Megabit i hastighet.

Jag hittade också en bättre och mer normal position för byrån i sovrummet och ska tejpa upp parabolen lite mer diskret i ett hörn närmare första jacket...


Utan tejp och med en mer slutgiltig montering kan väl det bli OK. Gäller bara att sikt hyfsat rätt mot Grillen...

Det lilla porträttet på väggen får jag flytta eftersom det inte passar så bra i den nya "installationen".


Den granskande gubben är en akvarell som jag målade 2004, och den föreställer Picasso.


Oj vad tiden går olika fort beroende vilka minnen man har.

Jag trodde inte att jag hade målat någonting efter mina första två år i Idre för länge sedan...

Men nu blir det spännande att se om modemkabeln räcker utan skarvar, och om jag kan rikta rätt med parabolen...


Modemkabeln räckte för ett test, men är för kort för att man ska kunna stiga in i vardagsummet utan att lyfta fötterna högt.

Men nu gäller testet parabolens placering. En längre orginalkabel lär inte kosta en förmögenhet...

Uppdatering efter test på Grillen.

Ja det fungerade trots att parabolen var riktad på en höft, så jag tappade kontakten med hemmanätverket lite då och då.

Nu får det vara sluttestat tills jag skaffat en längre orginalkabel mellan modem och telejack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0