Nyårsafton närmar sig...

Kul med ett vackert nyårsfyrverkeri vid tolvslaget. Men tolvslaget varar ju bara en bråkdel av en sekund - om det inte är klockor som behöver lite längre tid för att svänga och donga fram alla tolv slagen... 

Glädjande nog är det så här långt fritt från smällare i Idre. Jag störs inte så mycket, men jag har erfarenhet av hundar och hundägare som gärna vill ha ett tyst och kort nyårsfirande.

Såg att det börjat bildas oppinion mot ett alltför häftigt smällande på bland annat Nyårsafton.



Se inslaget på SVT här

Jag är personligen inte så värst bekymrad av smällare som börjar knalla långt före tolvslaget, förundras mest över hur de som fyrar av tänker.

Däremot kan jag bli lite smått arg när det pangar vidare till långt efter att det nya året börjat och många förmodligen sover.

Men fyllefyrverkerier på morgonkvisten börjar bli mindre vanligt tycker jag. Om det beror på ökad hänsyn till omgivningen eller något annat vet jag inte. Total blackout kanske - som gör att dom glömt var dom lagt smällarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0