Långsam golf idag...

... men först en bild från gårdagens Nord/Syd-tävling där vi stämde av efter nio hål och inte visste hur det skulle gå till slut.

Nigel och jag gick (åkte bil) två timmar före Ann och Jan och hade spelat klart när lag Syd skulle ut och spela sista nio.

Det visade sig att Nord vann igen, och nu ligger vi bara 2 matcher efter...

Idag hade jag inte tänkt spela, utan åkte bara till banan för att öva lite och fotografera en del förändringar på främst hål 9.

Tallen framför röd tee känner alla till, men främst de som spelat från röd tee...

En kraftig stubbe återstår.


Inga träd ivägen längre från röd tee.


I skogen till höger är det också rensat ett antal träd närmast fairway.

Bra tycker en del, synd tycker andra.

Men det blev golf även idag eftersom Björn dök upp och kunde tänka sig att spela nio hål.
Jag nappade givetvis, och vi fick sällskap av Anita som tänkte spela arton hål.

Vi hamnade snabbt i kö bakom några märkligt långsamma spelare från Leksand.

Men det blev tid att fotografera. En trevlig Anita, en trevlig Heffe och en trevlig Björn.

Första nio hålen tog 3 timmar! Hur är det möjligt? Hur orkar dom spela golf så länge?
Men vi hade trevligt och tog det lugnt.

Vi tog en extra lång paus efter nio hål, och eftersom Björn och Heffe hade golfa färdigt så anslöt Anita och jag till tvåbollen bakom oss. Två trevliga herrar från Kristinehamn som hade insett att det var trevligare att gå en fyrboll bakom kön av fyrbollar än två tvåbollar på rad, och föreslog att vi skulle spela tillsammans.


Bild på mina tre, trevliga spelkamrater på hål tretton medan vi väntar.
Ronden tog sex timmar för Anita och mig, men Anders och Jörgen hade gått ut mycket senare, och dessutom dessutom smidigt och enkelt släppts förbi Ann, Jan, Håkan och Ingrid som startade 40 minuter efter vår boll... 

Tufft att spela golf i sex timmar, men i trevligt sällskap så är det ju nästan ett plus.

Jag glömde att berätta för Anders och Jörgen vilka speciella belöningar som stod på spel på hål 16 innan dom slog ut. Båda låg ner vid Havet på utslagen, men det blev inga Par eller Birdies.
Jag berättade efteråt om Knappgårdens speciella belöningar om jag eller Nigel är med i bollen, så dom ville gärna spela med mig imorgon...

Senare träffade jag Anders och Jörgen på Grillen


Två duktiga golfare från Kristinehamn, och Jörgen har spelat här i många år.

Jag var på Grillen för att se hur Ahmets häst nästan vann på V64.
Vi hade spelat vår vanliga 50 kr och fick tillbaka insatsen med ett överskott på någon enstaka krona (trots att vår spik On Track Piraten fick spö på upploppet av en 40-oddsare).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0