Dagens golf och annat...

Spelade med Nigel Birger och Ove.

Ove vann rubbet.

Några bilder:


Birger, Ove och Nigel på hål 15.

Vi hade alla spelat sämre än vårt hcp, så snart närmade sig dagens viktigast uppgift - en vin för Birdie eller en öl för Par på hål 16.

Både Birger och Ove hade chans på Par. Birger med en lång putt och Ove med en chipp från ruffen.


Oves chipp var suveränt bra...


... men inte tillräckligt bra. Lagom förbi hål, men lite vid sidan om... bra känsla i den chippen!

Mina bravader började med ett ganska bra puttande på nydressade och vältade greener. Men det blev värre.

Ett uselt utslag på hål 17 resulterade i det här läget. Ni ser flaggan där borta bakom tallen.

Vad gör man? Jo man droppar naturligtvis med pliktslag för att kunna nå flaggan på 3 slag och kanske rädda en Bogey för 2 poäng... men i det här läget och med bara ytterligare ett hål att spela så tog jag fasta på Nigels skämtsamma biljardtips.

"Slå bollen i ett lämpligt träd i skogen till vänster så kan den studsa in på green eller ut på fairway."

Och där fanns många lämpliga träd, så jag siktade på ett knippe av dom.  Men det ledde bara till problem och 6 i på hålet.

Men skojigt hade vi i vädret som bjöd på iskall vind blandat med brännande het sol.

Senare tog jag en titt på förberedelserna inför onsdagens auktion vid Prästjolet.






Gunnar provade en tuff skinnjacka, men den var lite stor för auktionsförrättaren.

Imorgon blir det golf igen, och då ska jag försöka spela lagom bra i arton hål...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0