Avstod KM i helgen p g a ryggproblem...

Men jag var där och beundrade, begrundade och applåderade idag.

Fotade och filmade några utslag på hål 10


Tobbe mitt i fairway

Filmade Jocke och Fredrik och klippte ur några bilder...
















Snyggt hela vägen...

Fredrik fick slå en provisorisk eftersom den första stack rakt mot flaggan långt bortom "Norskhålet", vilket inte var meningen eftersom han inte använde drivern...


Bilden till vänster visar hur han startade den som gick till höger, och bilden till höger visar den som prickade fairway.


Forts på svingen som prickade fairway...








Men Fredrik ledde tävlingen med marginal och hade råd med en dubbelbogey på hålet.

Jag gick därefter upp till hål 18 för att se de olika bollarna komma in.


Jag fick sällskap på läktarplats av Trond och son


Så småningom blev fler på läktaren trots att dera återstod ståplatser.
Vi kanske skulle skaffa sponsorer för material och några frivilliga för att bygga en liten läktare bakom green på hål 18... en liten en för en publik på cirka 12 personer, det vore väl tufft.


Ledarbollen tackar varandra för en trevlig runda. Pål, Robert (skymd), Jocke och Fredrik.


Samling inför utdelning av pokalerna.


Poängbogeytävlingen hade pokal bara till vinnaren Dan Rickard.


På Juniorpallen fick han sällskap av syrran Marja-Helena och en nöjd Nicklas.


Damtävlingen vanns av Lisbeth före Eva och Marja-Helena


Fredrik vann herrtävlingen före Jocke och Robert


Som synes vann Fredrik klart, men både Robert och Dan-Rickard fick justera ned sitt hcp en hel del.

Jag spelade som sagt ingen golf idag, men på tisdag ska ryggen vara rak men vridbar för en runda med Nigel.
Och så småningom nalkas ju fler roliga tävlingar, Idre Golf, Ski och Spa, Pernilla Wiberg Open, Gutgolffinal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0