JAS har lyft på sitt marknadsföringsuppdrag

VIGGEN skrev jag tidigare, men det var ju helt fel. Det berodde nog på att jag jobbade på SAAB och konstrurerade kabeldragning för mätinstallationer i de första prototyperna av Viggen för många år sedan.

Tack för rättelsen Micke och Stig-Arne.

Undrar hur de som flyger tänker...



Har dom annat i tankarna än förhoppningen om att återvända hem stolta och levande?
Eller tänker dom på hur fint det ska bli i Libyen efter deras närvaro?
Kanske dom tänker på hur bra Viggen är att kriga med och att fler länder ska köpa?

Jag vill inte spekulera, men jag tror att det mest handlar om att lyda order och få en kul utflykt i verkligheten. En verklighet som dom har lite dåligt grepp om.

Kommentarer
Postat av: Micke D

Viggen är ett gammalt fint plan men jag hoppas att dom skickade JAS-39 Gripen till Libyen.

2011-04-02 @ 18:23:52
Postat av: stig-arne

skrivfelsnisse i farten. Planet heter JAS.

Viggenplanen är så vittj ag vet skrotade redan.

2011-04-02 @ 19:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0