Lite glest med inlägg nu...

... beror mest på att jag röjer hemma (vårstädning kallar en del det...).

Men i går besökte jag golfbanan


Vägen upp til första Tee är plogad. Snart ska nog även greenerna plogas och täckas med groduk - kanske.

I dag var jag också till golfbanan för att se hur det fortskrider med ombyggnad av restaurangen efter att all utrustning i köket är såld.

Nytt golv ska det bli, ny väggbeklädnad och nytt innertak. Även i matsalen blir det ombyggt med annan bardisk och ommålning. Där ska jag hjälpa till med start på torsdag.

Tog också en tur upp till Idre Fjäll när det började regna i byn.

Det var snöblandat regn på Idre Fjäll och såg inte så inbjudande ut.

Senare besökte jag ett msamrådsmöte på Kulturhuset om ny detaljplan för Prästjolet mellan Shell och Kyrkan.


Mötet var ganska välbesökt som man kan se på parkeringen utanför.


Det var i första hand området rakt fram, mellen Shell, Hembygdsgården, Prästgården och Kulturhuset som avhandlades. Men det dök upp många frågor och förslag om angränsade områden mitt i byn.

Nisse var där, så jag tog inga egna bilder och avvek innan mötet var slut. Vi får nog läsa det viktigaste som framkom i Mora Tidning. Kanske redan i morgon.

Jag har också lyckats kasta en massa facklitteratur om ledarskap, marknadsföring, organisationsutveckling, företagskulturer, konflikthantering, planering, och annat som jag insett att jag inte längre har någon glädje av. Men jag har nog ytterligare ett par hyllmetrar av liknande facklitteratur som det ska bli skönt att bli av med.

Om man tänker "kan vara bra att ha" när man varit pensionär i fem år så har man nog missat något i sitt tänkande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0