Gräskoll på banan i dag...

... d v s inte stenkoll på gräset, utan bara så att jag kan meddela mina bloggtittare en uppfattning om hur snön i snabb takt ger sig av.


Övningsområdet vid parkeringen


Vit och gul tee på hål 10


Övningsgreen


Hål 18

Fredrik var på plats och lastade in en mängd nyheter för året


Bland annat visade han mig en smart och mobil utrustning för att låta kunder testa olika kombinationer av huvud och skaft på järnklubbor. Han kommer att ha samma typ av testmöjlighet för Wilson och Taylor Made.

Fredrik har huvudet på skaft, så det blir även nya och riktiga bollar på rangen i sommar. Taylor Made hjälper till och får sätta upp nya avståndsskyltar på rangen.

Nu blir det ett par kalla nätter, men den sorts kompakta och decimetertjocka is som vi drabbades av från november inför förra säsongen slapp vi i år. Tack och lov. Om det blir nattis några gånger i det tunna snölagret eller blötan nu under våren gör ingen märkbar skada.

Så jag börjar se fram mot golf på gräs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0