Dagens banbesök...

Inne i restaurangen har det hänt mycket sedan i går.


De besvärligt limmade nålfiltmattorna var inte lika hårt limmade över hela golvet. Det var värst i det hörn där Alf och jag gav upp...
Nytt undergolv är också på plats där Alf och jag sågade och slet ut det gamla.

Ute på banan går det också i en rasande fart...


Rangen är snart snöfri och det kan snart bli läge att börja länspumpa sjön nedanför 150 metersskylten


På hål 10 är smältvattnet på väg ner mot tee och rangen i ett bra tempo


Vy mot tians green. Inte mycket snö kvar nu


Green på hål 10 med hål 11 i bakgrunden


Vy mot hål 16 och "Havet" med snöklädda fjäll i bakgrunden


Hål 9 med groduk på green


Hål 18 med groduk på green


Hål 1

Så här såg det ut när Erling och jag spelade skargolf på hål 10 vid samma tid förra året...


12 april 2010


Bild på skargolf i mitten av april 2009. Röd tee på hål 16


Uteserveringen 2008 vid samma tid...

Vi får en ovanligt tidig start på snöfri bana i år. Hoppas bara att det blir sol och vamt i maj med regn på nätterna eller en fungerande bevattning. Då jädrar blir det en fin bana i år!


Kommentarer
Postat av: Josef Boberg

Golf är en alldeles utmärkt ursäkt för att vara i kontakt med sig själv och naturen, verkligen...



Jag har ett ca 10-årigt förflutet som golfare under 1980-90-talen.

2011-04-15 @ 08:35:46
URL: http://josefboberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0