Bilder från i går...

Jag sitter och försöker fundera ut hur jag ska använda skärmklippverktyget i Windows nu när alla bilder från kameran bara visas i mitt nya bildredigeringsprogram, och bara kan sparas i det formatet - kanske. Jag vet ju inte säkert eftersom jag är nybörjare och inte frågat om Help än...

Men nu hittade jag ett sätt att kombinera redigeringen i bildprogrammet med skärmklippverktyget i Windows .. kanske inte den enklaste vägen, men huvudsaken är ju att det fungerar.


Vicky, Angela och Arne i går...


Städjan från i går. Snöfritt redan nu.

Vet att det är ovanligt, men hur ovanligt det är har jag ingen aning om.

Men jag kan ana det som forskare länge iakttagit. Trädgränsen rusar uppåt - inte justpå Städjan - men på fjällhedarna nedanför skjuter urgamla granrötter upp nya skott den ena efter den andra. När dom nått en viss höjd kallas dom träd (är det cirka två och en halv meter?). Och när dom dyker upp på höjder över havet där dom inte funnits på många hundra år så kan det vara ett tecken på annorlunda levnadsvillkor för granar i fjällvärlden (på en plats i norra Dalarna).

Men det kan ju i och för sig gälla även på andra platser på det jättelika klotet Jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0