Vädret fortsätter att visa sig från sin vackra sida

Jag spelade golf med Alf och Björn idag.

Lite sliten i ryggen, men det fungerar faktiskt bra om jag svingar lugnt och fullföljer...

Det är lite knepigare att böja sig ned för att pegga upp eller plocka bollen ur koppen.

Och vilket fantastiskt härligt väder för en promenad på golfbanan.


Här en bild från hål 15 där Björn tittar långt efter sitt andraslag.


Jag hade tänkt lägga mig på mage och ta en bild på Alfs utslag på hål 17 rakt framifrån, men det var nog klokt att jag avstod.  Bollen startade lågt, mycket lågt, men den pinnade på bra och nådde bra mycket längre än man kunde tro efter markkänning på både gul och röd tee.


Närbild på bollen efter sin första markkänning... men med bra överskruv så fick den eld i baken...


Härligt väder och kul golfkamrater på en vacker golfbana.

Och nu ska den bli lika vacker som den var för tio år sedan. Mängder av träd som vuxit snabbt och skuggat greener och teen och gömt vackra vyer fälls i en rasande fart.

Men om någon tror att skogsbanan därmed blir en sorts dålig kopia på en parkbana så kan jag förneka det å det bestämdaste.
Nu börjar man se skogsbanan. På senare år såg man inte skogen för alla träd, som Björn beskrev det.


Alf tittar långt efter ett lååångt slag på hål 18.

Björn och jag var lite mer avslappade men njöt av Alfs stabila spel.

Alf vann vår tävling och spelade stabilt hela vägen. Björn blixtrade till med några Par ibland och jag spelade njutbar golf med en två eller tre bra golfslag.

Alf vann alltså solklart och överlägset.

Och nu har vi en kul möjlighet att spela Attlungstad utanför Hamar innan vintern anländer.

Jag har tre greenfeebiljetter som bara gäller under 2010.

På fredag är det nog fortfarande bra väder och en fin bana.
Så Alf och jag planerar att åka dit och spela den vackra banan.

Det är väl cirka tre och en halv timmes resväg, men om vi är tre så kan vi samåka med Alf från Drevsjö.

På fredag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0