Returmatch med/mot Maggan idag...

... den här gången spelade vi båda från gul tee...

Jag startade inspirerat och var snart i ledning. På hål 5 tog Maggan en lite för lång klubba eftersom hon inte såg att avståndet till flaggan för dagen var 15 meter kortare än vad det stod på skylten (vi har ju provisorisk green på femman).

Hon slog en boll till med rätt klubba, och då var det nära "Hole in one".


Bollen passerade hålet och stannade några decimeter bakom flaggan...

Efter nio spelade hål var jag i ledningen med 2 hål upp och 2 poängs försprång.

Vid hål 14 anslöt Alf som kom på hål 10 efter viss övertalning. Han hade bara hade tänkt spela 11 och 12 och därefter åka hem och fixa mat...

På hål 15 började det kärva till sig för mig i matchen mot Maggan trots vinst av hål 14 med ett enkelt Par mot en enkel Bogey...


Mina vänner letade upp många bollar i myrmarken i vattenhindret och hittade på kort tid 5 - 6 bollar men inte min ABB-boll.

Så om någon hittar en Pro V1 med ABB-logga där så är den min.
Tack för bollen Gunnar och Anki, men det var inte bollens fel att den hamnade där.
Och nu fick jag fem andra bollar i utbyte för en av era Pro V1:or...

Maggan vann hålet, men jag räddade 1 poäng.
Inför hål 18 var ställningen i vår match "All square".

På hål 18 landade Maggans andraslag på gräs, men vi var osäkra på hur den studsade i landningen och rullade ut i skogen. Så vi hittade den aldrig. Och eftersom Angela och Åse var tätt bakom så ville inte Maggan gå tillbaka och slå en ny.

Så antingen vann jag matchen trots att jag bara lyckades göra sju i för en poäng och Maggan hade kunnat dela på åtta i.

Hur som helst så ser jag fram mot en ny match med Maggan.

Och på lördag ser jag fram mot att spela Bästboll i lag med Alf. Då ska vi spela "Zen-golf".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0