Nio hål med Birger och fika på Kinas Kafé...

Och ett trevligt mail från Marko...

Marko och Anette kommer upp till Idre för att spela golf på vintergreener i början av Oktober.
Ska bli kul att träffas igen.


För de som glömt det  kan jag berätta att Marko och jag vann Svenska Flaggans Slag i år.


Här är en länk till Markos hemmaklubb.







Dagens golfrunda blev bara en halv runda. Birger hade redan spelat nio hål när jag träffade honom, och jag följde med från hål 10.

Och jag fick en bra start utan problem med ryggen. 3 Par efter fyra spelade hål.

Två kul saker hände. Både Birger och jag gjorde Par på hål 12 trots vintergreen och var sin långputt som slank i.

På hål 13 låg jag 15 meter från flaggan (som stod på vintergreen) och bollen låg på torr jord men det fanns en hel del långt gräs mellan bollen och flaggan. Jag knackade till ovanpå bollen med puttern och bollen hoppade 10 meter och rullade därefter fram till flaggan med nästan en Birdie som resultat... men Par blev det.

Efter golfen fikade jag på Kinas Kafé tillsammans med Martin. Bettan har ju stängt nu.


Kina hade själv bakat de goda bullarna.


Martin studerade gästboken och vi pratade om allt utom spekulationer om nästa års gräs.
Och bilderna blev supersuddiga.

Undrar om det kan bero på annat än fukt i optiken. Kanske batterierna är på väg att ta slut.
Hur som helst så beror det på att fotografen tydligen har dålig koll på hur kameran mår... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0