Kyligt i vinden när solen gick i moln.

Så jag var lite tveksam till golf idag, men det skulle bli bättre efter lunch.
Jag mötte Alf på parkeringen. Han hade provat att spela 12 hål trots ett knäproblem.
Han hade gått ut tidigt i det kyliga vädret.

Vi hade ett busslast återkommande gäster från Ljusdal på plats, så det fann ingen tid före 12:30 och det passade mig bra.

Jag hade tänkt äta lunch och ringa Maj för en eftermiddagsrunda eftersom vi ska tävla i lag på lördag.

Men så dök det upp en herr Leif från Österåker som skulle spela banan för första gången och saknade spelkamrat. Och det fanns en möjlighet att smita ut på hål 10 en timme tidigare, men jag var både frusen och hungrig så jag tvekade. Jag ringde därför Maj för att ha ett alternativ, men hon var inte hemma.

Så därför sprang Leif och jag ut på hål 10. Kul att få spela med en ny bekantskap, och kul att få guida en förstagångsbesökare.

Och redan före green på hål 10 var jag varm. Solen värmde fint och Leif visade sig vara ett mycket trevligt golfsällskap. Vilket också gjorde att mitt spel fungerade hyfsat.

På hål 16 gjorde jag en Bogey för 3 poäng. Hade jag spelat så i förrgår så hade jag haft 38 poäng efter sexton spelade hål.  Men nu startade vi på hål 10, så då är både huvud och kropp med lite bättre än när man spelat från hål 1.


Min spelpartner Leif på hål 17.


Leifs utslag smet mellan träden till vänster men kom ut på fairway nära min boll som var kort om green.

Jag gjorde Bogey på 17 och hade en knepig putt för Par på hål 18. Men det blev en slarvig fyrputt och våra första nio hål slutade med 17 poäng för mig. Leif spelade ungefär som jag, men vi förde inget protokoll.

Efter korv och en lite förlängd vila gick vi ut på hål 1.

När vi var på hål 2 såg det ut som att det kunde bli regn.

Men regnet drog vidare upp mot Nipfjället och Städjan.

När vi var på hål 4 så mötte vi ett gäng banarbetare som spelade hål 8.

Suddig bild bakom träden, men jag kände igen Björn...


Nästa gäng banarbetare på åttans tee. Jonas undrar nog när jag ska flytta på mig så att han kan slå.


Men jag litar på Jonas och ställde mig bakom ett träd för att få en bild på en flygande boll.
Och knäppte precis efter att bollen lämnat klubban... suddigt, men man ser bollen som ett litet ägg framför Jonas...

Vi slapp regn och jag gjorde 17 poäng även på de andra nio hålen trots ett bortslarvat hål 2.

Och vi hade jättetrevligt. Och jag slapp frysa eftersom vi gick fort utan jäkt och solen värmde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0