Jag hade tänkt hoppa över golfen idag...

... väderprognosen lovade ju regn.

Men precis när jag bestämt mig för att gå en artonhålare på egen hand ringde Kina och berättade att Birger var på plats.

Och när jag kom till golfbanan 20 minuter senare så var även Alf där.

Så jag fick spela min 110:de runda för året tillsammans med Alf och Birger.

Vi hade många vintergreener och kortast möjliga teeplaceringar, men ändå var Alfs spel värt att beundra. 
Alf gjorde 6 Par på de första 8 hålen...

I pausen efter nio hål fikade vi med goda hembakade bullar och gott kaffe från en extremt långsam kaffebryggare på Kinas Kafé. :-)


Men vad gör det att bryggaren är långsam när det inte är kö, och när kaffe, bulle och kaka bara kostar 10 kronor... och vila och prat i värmen är ingen oväsentlig del i en dag på golfbanan.

Innan vi gick ut på hål 10 så var ställningen i vår lilla tävling den att Alf ledde på 44 slag, jag var tvåa på 45 och Birger hade 50 slag.


Här en bild från den nya vintergreenen på hål 10.
Alf fick problem i "Hemmagropen"... så han och Birger ligger vid flaggan efter 7 respektive 3 slag.
Min boll längst till vänster efter 2 slag.

Åtta i för Alf, och Birger och jag ordnade Par.

Birger knappade in på Alf och jag tog tillfälligt ledningen.

Senare blev det mer spännande. Och vid 150-pinnen på hål 18 kom regnet.

Matchen slutade med att Alf vann 1 slag före Birger och jag kom trea 1 slag efter Birger. 

Att räkna poäng under de förhållanden som nu råder känns inte meningsfullt, men jag noterade i efterhand att vinnaren Alf hade 36 poäng.

Inte nog med att det kom regn vid 150-pinnen. När vi var på hål 16 svängde vinden och svepte in från norr. Temperaturen sjönk från 14 till 9 grader på en kvart.

Och i natt får vi kanske den första snön. Så imorgon blir det ingen golf.



Men förhoppningsvis blir det bara snö på fjället och vi kan spela vår roliga avslutning på lördag utan att behöva skotta snö först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0