Idag var det shortsväder och en del bra golf...

... men jag hade inte provat mina nya smårutiga shorts och spelade därför i storrutiga långbyxor.
Men inga långkalsonger idag.

Jan och Ann ville ha revansch efter den senaste förlusten, och det fick dom.
Nigel spelade normal golf under de första nio hålen, men jag spelade uselt efter en miss på hål 4.

Vi släppte förbi Pipa och Gunnar på hål 5. Dom hade hållit sig diskret i bakgrunden efter att dom kom ifatt oss på hål 3. Men dom var ju bara två och åkte dessutom bil.


Jan och Nigel hade ett intressant prat om alla internationella turister på Knappgården medan vi släppte fram Pipa och Gunnar.


Jag hade mitt utslag på det ovanligt korta hål 5 nära tallen till vänster, så jag hann ta en bild på Pipa och Gunnar innan dom rullade vidare på hål 6.

I matchen mellan de båda lagen Ann/Jan och Nigel/Ulf så var ställningen så här långt "All square".
Men efter nio spelade så var Ann och Jan 3 hål upp.

Vi delade därefter hål 10, Jan vann hål 11 och Nigel vann hål 12.


Jan fick ett knepigt läge på hål 13, men Ann och Jag låg bra mitt i fairway. Nigel var också i skogen i ett knepigt läge, men en bra bit längre fram än Jan.


Jan knackade elegant ut bollen i spelbart läge utan att få tallbarr i ögonen.

Ann och jag räddade Bogey på en svårputtad green, men Ann vann hålet på sitt högre hcp.


Jan svingar igenom på ett följsamt sätt på hål 15.

Och efter det så var matchen slut. Ann och Jan vann med 5/3.


Nigel skickar iväg ett slag över "Havet" på hål 16.

Men det blev varken vin eller öl för Birdie eller Par.
Jag vann hålet på en Bogey.


Och gissa om jag blev överraskad när det var ett välkänt gäng Uddeholmare som kom i bollen bakom oss. Där var ju Gunnar från Dalenskaparna med totalt 15 glada gentlemän från det vackra Klarälvdalen. Den redan klara Älvdalen i jämförelse med Älvdalen här som fortfarande brottas en del med sammanvävningen av de tre tidigare kommunerna Älvdalen, Särna och Idre.
Och då finns det ändå en hel radda av kommuner längs Klarälven...


Jocke var i full fart med knatteträning i härligt väder under den begynnande kvällen.


Men vi säger hejdå och ses igen till grabbarna från Uddeholms GK

Och imorgon går dom ut före oss. Idag var det bara inspel på banan. Nu väntar två dagar av viktig tävling för de glada grabbarna från Klarälvdalen.

Och när det gäller säsongsavslutningen på matchspelet mellan Ann/Jan och Nigel/Ulf så spelar vi imorgon scratch. Inget hcp som strular till det. Vi räknar bara antal slag per hål!
Har Nigel och jag nyss bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0