Idag blev vi fem, så vi fick dela upp oss.

Anki och Gunnar gick en tvåboll före Alf, Nigel och Ulf.

Vi hade två fyrbollar framför oss och Anki och Gunnar hade smidigt passerat båda redan efter hål 7.
Så dom såg vi aldrig mer.

På hål 7 fick jag ett lurigt läge efter mitt tredje slag, och Nigel bad att få låna min kamera.

Flaggan står på andra sidan vattnet.... och Nigel förväntade sig att jag skulle ramla i vattnet efter ett golfslag mot flaggan...


Både Alf och Nigel tyckte att läget var ohanterligt och föreslog att jag skulle droppa bollen bakåt.
Jag tyckte nog också det, men nu var ju kameran framme, så jag försökte vinkla klubban öppen mot målet och slå mot busken till vänster... 


Men jag träffade med skaftet eller hälen på klubban och den försvann in i busken...


Och efter en stunds letande så hittade vi den. Det blev åtta i på hålet och inga poäng.
Bara några suddiga men roliga bilder. Och det är ju också en poäng...

Alf började starkt och var i ledning efter tre hål. Nigel kom ifatt och spelade stabilt under
alla nio hålen före paus. !8 poäng för Nigel..


Här sitter mina spelkamrater Alf och Nigel och väntar på att det ska bli ledigt på fairway.
Alf gjorde Par på både hål 14 och 15 och hade vaknat till efter en svacka. 7 poäng på två hål.

Och när vi slagit ut fick vi en pratstund med bollen bakom oss. Vi hade ju ingen brådska eftersom vi visste att vi skulle få vänta innan vi kunde slå över "Havet".


Lennart och Mari flankerar Jill från Stockholm (och Solbacka-Gnesta GK ... tror jag).

På hål 16 blev det bara Alf som hade chans på ett ölpris för ett Par från foregreen bakom flaggan, men det blev en Dubbelbogey för två poäng. Och det lyckades inte Nigel eller jag överträffa efter vattenkänning och andra problem på vägen.

Vi fick lite smått regn på slutet, men inget som krävde paraply.

Och tävlingen vanns av Ulf med Nigel som tvåa.
Köpenhamnaren vanns av Ulf med Nigel och Alf på delad andra plats.

På hål 18 hade jag en låång putt för den sista poängen. Bollen startade ganska rätt men hoppade och studsade och hittade en linje någon decimeter fel till höger om hålet. Men ibland är det kul med hoppiga greener. Några decimeter före hål hittade bollen ett par lämpliga tuvor som styrde rätt i hål.

Om någon utifrån läser det här så vill jag påpeka att vi har mängder av jämna greener med gräs och utan hopp och skutt. Nämner det för att undvika ryktesspridning om att det är sämre än det är. Även om det aldrig varit så illa någon gång så här års under mina 12 år i Idre.

Men puttningen är inte allt. Det gäller ju att ta sig till green på rätt antal slag...

Och det går att spela banan på sitt hcp eller bättre. Det har vi många exempel på i år.

Om jag inte minns fel så hade vi till och med en halvstor Idregut med runt 6 i hcp som gjorde en kanonrunda tidigare i år. Jag menar Jesper, men jag minns vare sig tävling, resultat eller hcp.

Och jag som har spelat 99 rundor på banan i år har faktiskt haft minst tio rundor i Buffertzonen och ett par tre sänkningsrundor. Och jag lovar att min uppsjö av dåliga eller usla rundor inte berodde på greenerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0