Höstgolf med Alf...

... visserligen vintergreener, men vad spelar det för roll.
Vägen fram och inspelen är ju lika utmanande. Och att mängder av luriga greenbunkrar inte är i spel gör ju inget. Dom brukar man ju ändå inte hamna i så ofta  ;-)
Och puttning på supersläta greener kan man ju träna på hallmattan hemma.


Det är nu som det är som härligast att spela golf i fjällvärlden. Höstfärger och snöklädda fjäll som liksom växer när det blir snö på topparna.


Dagens vy från hål 10

På hål 15 slog jag en höjdare som plumsade ner i vattnet.

Alf tog av sig både skor och strumpor för att leta efter min boll. Det var en av ett gäng gula bollar som jag har sparat ihop inför höstgolfen.


Han hittade många bollar men inte min gula. Det ser soligt och varmt ut, men vi hade många minusgrader natten innan och frost på banan ända framåt elvatiden...


Vår golfmatch avgjorde på hål 18. Beroende på hur man räknar.
Vi var lika slagmässigt inför hål 18 som jag vann med två slag.
Men å andra sidan har Alf två slag mer att dra av på grund av att vi har olika handikapp, så man kan också säga att det blev oavgjort.


Men vackert är det nu med höstgula björkar och klar luft.

Efter golfen tog jag en tur upp till parkeringen nedanför Nipfjället.

Städjan i början till en rejäl vinterskrud.

I natt blir det kallt igen, men enligt prognoserna kan det bli en ny härlig golfdag när frosten smälts bort av solen framåt 12-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0