Golftomtområdet får nu sitt första hus på plats.

Men innan jag åkte upp för att se början på bygget åt jag lunch på golfbanan och tog några suddiga bilder på ett par trevliga golfgäng som var där.

Dels var det Ljusdalsgänget som är här för fjortonde året i rad.


Några av Ljusdalingarna efter nio spelade hål.

Inne på Bettans restaurang var det fullsatt av ett gäng från ett företag som började med lunch och genomgång av dagens tävling

Jag frågade aldrig vilket företag det var, men jag är nästan helt säker på att det var ARDEX.
Jag såg två bilar på parkeringen som jag tror att jag minns hade en text om ARDEX.

En annan kul sak att höra var att Jocke hade Eagleputt på hål 16 igår. Men Nigel eller jag var inte närvarande, så det blev ingen vinflaska för den Birdie det resulterade i. 

Jag spelade inte golf idag. Vilar mig i form inför Kurvans tävling på lördag.

Men jag tog en tur upp i tomtområdet vid golfbanan för att beskåda hur Jarle & Co hade gjutit klart och börjat resa det första huset i området.


Och givetvis ett timmerhus. Inga prefabricerade moduler eller ens fabrikstillverkade väggar.
Och även om det inte handlar om rundtimmer från skogen bredvid så är det handbilade passningar mellan stockarna.


Ett exempel på stock. Och som tätning mellan stockarna används lin om jag inte fattade fel.


När jag kom dit var det lunchrast för grabbarna bygg... Jarle, (som inte syns i bild) slevade i sig det sista av lunchmaten, Kjell vilade gott i lä bakom en bit vägg, och Bosse hade fullt sjå med telefonsamtal.


Yvonne och John kom på besök efter en promenad från byn via någon av motionsslingorna som snuddar vid tomtområdet.


Det kliade i fingrarna när man såg alla "legobitar" på plats, och visste att allt redan tidigare hade monterats och passats in på annat håll.


Utsikten från det här huset ner mot parkeringen vid golfbanan och med ett par av de nya hålen i blickfånget närmare så småningom. Hoppas vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0