Golf med termoskaffe och renklämmor...

Restaurangen på golfbanan är nu stängd, och hur det blir kommande år vet vi inte eftersom det var sista året för Elisabeth.

Vad det finns för åtgärdsprogram för den biten av golfupplevelsen vet jag inte, men på greenerna var det full fart enligt uppgjort program.


Korvarna som Martin visade exempel på under mötet igår plockas nu upp på den ena greenen efter den andra.


Här är det green på hål 2 som är förberedd inför vintern och en fin säsong nästa år.


Och så här ser det ut när Andreas i lusfart rullar fram över greenerna med hålpipningsaggregatet på traktorn. Före den manövern så hade man kört över greenerna med de vassa spikarna som bara gör hål, men inte plockar upp korvar.

Men jag spelade som sagt golf och medhavt fika tillsammans med Alf och Nigel. Birger anslöt från hål 10.


Alf fick ett svårt läge i bäcken framför green på hål 7. Han hade helt säkert droppat bollen och tagit ett pliktslag om inte jag hade haft kameran redo.


Tack för den uppvisningen Alf, men tyvärr knäppte jag bilden någon hundradels sekund för tidigt.
Jag funderade på att göra om den i Photoshop, men jag tror att alla kan föreställa sig resultatet om jag berättar hur det gick med ord...

... det sprutade en blandning av vatten, svart jord och gräs minst fem meter upp i luften i riktning mot green, men inget mot min kamera...

Och Alf får tvätta ena byxbenet. Men tack för att du ställde upp Alf. Och det var mitt fel att jag inte fick den spektakulära bild som det kunde ha blivit.


Vi hade härligt väder och en del greener på sista halvan var fortfarande ordinarie.
Här har Birger anslutit.

Nigel vann rubbet med Alf som tvåa.

På sista hålet spelade vi en tävling om bollarna som vi spelade med. Vinnaren kunde alltså få tre golfbollar.

Alf fick tidigt problem och hans boll var med i prispotten. Jag låg på green med fjärdeslaget, Nigel låg i vänstra bunkern efter tre slag och Birger låg kort om högra bunkern efter tre slag.

Det slutade med att vi blev tre som vann Alfs boll. Så istället för att låta klyva den i tre delar så fick Alf behålla bollen.

Birger spelade stabilt och gjorde åtta Bogeys och missade bara hål 16 under de nio hål han var med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0