Fortsatt härligt höstväder

Minusgrader på nätterna på grund av högtryck och molnfritt, men skönt i solen på dagarna.

Före golfen med Björn besökte jag Jarles husbygge i tomtområdet högt ovanför golfbanan och de kommande nio nya hålen.


Vilket rackarns pampigt timmerhus.


Kjell skymtar i fönstret på övervåningen...


... och han ropade fram Jarle till fönstret...


Hej Jarle. Bra att du håller dig borta från taket... skicka upp mindre värdefulla gubbar dit.


Om jag hade någon halv miljon över så skulle jag låna resten och köpa huset direkt.


Gediget, stort, härligt läge och mitt i den blivande utbyggnaden av golfbanan.
Och promenadavstånd till byn. Och vilka vyer där uppifrån. Och en liten fiske- och badtjärn inpå knuten.

När jag kom till golfbanan i god tid så var det full fart både här och där.


Kina jobade med att tvätta altangolvet med en lustig manick som läckte i alla ändar.

Och en omfattande trädfällning fortsätter.


Nödvändigt för att släppa in solen till nians green.


Och nu ser man shop och restaurang från tians fairway.  Som det såg ut när banan byggdes och några år till.


Egon var uppe vi hål 11 och 14 och gallrade när jag väntade på att klockan skulle bli tolv och Björn skulle dyka upp för en golfrunda.


Egon fällde en tall rakt mot mig och tyckte att det skulle bli effektfullt. Det tyckte jag också, men det hade nog blivit mer effektfullt med rörliga bilder.

Här är tallen på väg i rätt riktning...


Och här ligger den som den ska. Jag backade fem meter i onödan när den föll...

Björn och jag spelade nio hål med ganska bedrövlig golf i det vackra vädret.

Så vi började om efter goda hembakade bullar på Kinas kafé.

Och efter omstarten blev det andra bullar på banan...
Jag började med ett Par och Björn lyckades betydligt bättre än under första varvet.


Björns tredje slag på hål 2 var bra, men eftersom fairway lutade lite upp från fötterna mot bollen så blev det en lättduff.


Vi hade härligt väder och efter fyra spelade hål var vi lika och vände hem genom att spela hål 16, 17 och 18.

Hål 16 vann Björn med två slag och vi delade hål 17.

Björn hade allltså två slags ledning inför hål 18.

Men efter att båda haft en del problem på vägen på sista hålet så slank min långputt i och vi delade matchen över 7 hål. Och ska man ta hänsyn till hcp så vann Björn.

Imorgon blir det golf med Alf, Björn och kanske någon mer, innan vi senare ska plocka ihop ris och stockar efter Egons motorsågsmassaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0