27 hål idag med Anki o Gunnar...

... och härligt väder trots en småregnig prognos.
Och jag spelade min etthundratredje runda för året.

Några bilder från dagens runda


Vacker himmel och härligt väder. Gunnar spelade på sitt hcp, igen...
Han hade till och med bättre än så... 38 poäng. Men då hade vi Mulligan på ett hål och skänkta puttar när det var grästussar mellan boll och hål, och när det samtidigt var mindre än en knapp halvmeter kvar.


Anki på hål 15

Efter en kort paus med en macka och lite fika så spelade vi ytterligare nio hål från röd tee.


Jag fick en bra start med en drive mitt i fairway och en Sandwedge kvar till green.
Men bollen hamnade på högra greenbunkerns "forebunker". D v s varkan gräs eller bunker utan stenård jord beströdd med sand... men jag lyckades rädda 1 poäng på hålet.

Men jag ska inte skylla på det tråkiga läget. Jag borde ha kunnat placera bollen på green från det läge jag hade på fairway!


Vi fick en härlig kvällsrunda med en vacker himmel och behaglig sensommartemperatur.

Att då och då spela från röd tee är kul. Det blir en helt ny bana, inte på alla hål, men på många.


Det enda spektakulära som inträffade var Gunnars fortkörning med två vagnar uppför sista backen för dagen. Den mellan hål 8 och hål 9. Men Anki som slapp släpa sin vagn uppför backen bara skrattade åt den lustiga episoden, och var tacksam för hjälpen från sin man.


Det börjar bli vackert höstlikt runt banan nu, och en kväll som idag med sol och ljumma vindar är ju perfekt för kul golf i trevligt sällskap.


Sista hålet i Idre med Anki och Gunnar för det här året.

Gunnar vann den röda niohålsrundan ännu mer överlägset än den första gula rundan.
Anki kom tvåa under första rundan, men de sista nio från rött delade vi som goda tvåor.

Jag hade en krånglig dag men fick till några golfslag så småningom. Jag räknade till två golfslag för mig under de första arton hålen - om ni förstår vad jag menar. Men det blev nog tre eller kanske fem till under den extra niohålsrundan.
 
Och det känns ju kul att veta att man kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0