Ingen golf idag heller...

... men det löste sig med Greenfeebiljetterna till Atlungstad på så vis att Ann Kristin S, Tor Arne M och Per S fick överta dom.

Tack till Gerda och Lasse för biljetterna, men tyvärr kunde Alf, Nigel och jag inte utnyttja dom.

Idag åkte jag runt och fotograferade lite aktiviteter i Idre...


Liftfundamenten på Himmelfjäll börjar komma på plats.

Jag tog också en tur in på Fjällbäckens tomtområde på andra sidan vägen.

Många hus börjar bli färdiga och fler är på gång.










Torvtak i säckar på plats.

Efter den rundturen åkte jag till golfbanan för att beskåda Egons avverkning och uppsamling av ris och stockar..


Duggregn, småkall vind och en i övrigt öde golfbana.


Lite av avverkningen vid hål 5...


... och där hittade jag Egon som samlade ihop ris

 
Fin och effektiv maskin...


... men en hydaulslang gick av och Egon fick bekymmer. Inte lätt att fixa ute i terrängen med begränsad tillgång till verktyg.

Men Egon tog en fikapaus medan han övervägde situationen.
Jag var lite småfrusen och tyckte inte att jag hade något att bidra med, och promenerade därför hem.

Vi får väl kanske höra hur det gick så småningom.

Kommentarer
Postat av: Lars a

Han var väldigt lik han på macken i galenskaparna.

Samma keps

2010-10-06 @ 18:48:54
Postat av: Uffeb

Ha, ha. Ja det har du rätt i...

2010-10-06 @ 18:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0