Himmelfjäll igen...

Jag hoppade över golfen idag och besökte Himmelfjäll för att titta på liftbygget.


Jag tog en promenad uppför liftgatan och tog några fler bilder...






Jag ville inte gå hela vägen upp i den kyliga vinden. Här är det tänkt att bli en mellanstation.
Till höger syns prepareringen av marken för den första av två nedfarter vid den här liften.

När jag återvände ner efter promenaden träffade jag Staffan som skjutsade upp mig till toppen av liften i sin Jeep.


Jag fick alltså även en bild från toppen av backen. Men det bör tilläggas att det här är cirka 200 meter under högsta toppen på Himmelfjäll.


Staffan pekade och berättade om hur uppdelningen i tomter och skidbackar utgått från var de lämpligaste skidbackarna kunde anläggas. De amerikanska skidarkitekterna har jobbat i två år med att rita in utförsåkningen i olika etapper. Därefter har tomtområdena planerats.


Staffan berättade också hur viktigt det är att en skidbacke ska se attraktiv ut sommartid, och beskrev hur noga man är med att spara terrängen utanför, och även lägga ett tunt humuslager i nedfarterna.

En kul dag utan golf alltså.

Och snart blir det spännande fotboll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0