Golfvinst för Uffe i dag...

Jag spelade slagtävling (eller vad det heter när man bara räknar slag utan hänsyn till hcp) och Köpenhamnare med Birger och Alf.

Alf startade starkt och var i klar ledning efter tre hål.
Men när jag försökte visa hur han skulle slå längre utan att slå så högt så kunde jag komma ikapp...
... och då hör till saken att jag inte slog längre än Alf trots att jag slog lägre...

Men fula tricks i golf är tillåtna om dom framförs i all välmening :-)


När vi kom till hål 5 mötte vi Maj som gått ut ensam före oss.

Efter nio spelade hål anslöt Marko som hade sällskap av Anette och vovven Lilly.


Solen tittade fram och värmde gott när vi knallade vidare. Här på hål 13.


Och 8 bilar på parkeringen! Förutom Majsans bil och våra bilar så tror vi att vi såg Hasse Lj´s bil.
Men de andra kände vi inte igen.

Det var ingen vind och spegelblankt på de sjöar som inte hade en tunn ishinna.

En "uppochnerbild" från tee på hål 15...


... så här såg den ut i orginal.

Jag vann både Köpenhamnaren och slagtävlingen.

Men de sista nio vann Marko på överlägset minst antal slag.

Efter golfen firade jag segern med Ahmed på Idregrillen. En pizza och några glas vin...

Och fick träffa en hel del gamla bekanta som handlade olika hämtmat. Annika S t ex.



Annika berättade om en av alla sina nya verksamheter efter att hon slutat jobba med Glimten.
Fäbodro vid Lissåvallen.

Något som jag missat trots annonser i Fjällposten.
Bilden ovan har jag kopierat från en annons som fanns i Fjällposten någon gån i Juni...

Nästa sommar vill jag göra ett besök. Det låter kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0