Slumpen kan göra fynd...

I dag var jag på Konsum och handlade. Glömde en vara som jag hade betalat och gick därför tillbaka. Jo den fanns kvar och utanför Konsum parkerade Arne sin SAAB som fortfarande hade sommahjulen på.

Jag frågade om han ville köpa 4 fina vinterhjul som tog plats i min källare.
Och det ville han.

Jag tog bilder på dom i måndags för att annonsera ut dom på Blocket.

Men Arne fick köpa dom jättebilligt utan att behöva pruta, och så var den saken ur världen på mindre än tre minuter.

Vilken Arne undrar kanske någon?


IdreArne förstås...

Han gjorde ett klipp, och jag fick en bra timpenning... men så kan man ju inte räkna? Eller? 
Jag fick mer plats i källaren och slipper fundera mer på när och hur jag ska sälja fyra så gott som nya vinterhjul.

Kul att göra affärer när kundens förväntningar överträffas.

Snart ska jag göra någon lika lycklig med resten av min SAAB. Hel eller i delar.
De viktiga delarna som motor och automatlåda, kaross, bromsar, dragkrok, backspeglar, taklucka, radioantenn...  men nu börjar jag skämta som ni förstår.

Saken är den att bilen har rost i infästningen av nedre länkarmarna i framvagnen och ett dåligt hjulllager. Och en lite rostangripen dörr på förarsidan. Och jag har en annan bil så jag behöver ingen SAAB längre.

Och allt annat är i toppskick. Den SAAB-motorn var nog den bästa som SAAB tillverkat. Helt outslitlig verkar det som. Jag bytte topplock och topplockspackning för cirka 3 år sedan. Och fick då studera cylinderloppen. Oj vad förvånad jag blev. Ingen vändkant efter övre kolvringarna och inte en repa. Bara de tunna spiralmönstren efter inslipningen av cylindrarna.

Synd att skrota så fina grejor bara för att man inte har plats att vara för att montera ner framvagnen och inspektera skadorna.

Men att sälja gladbilligt till någon som ser möjligheterna, det ställer jag gladvilligt upp på.

Kommentarer
Postat av: Arne

Tack Uffe trevligt att göra affärer med dig inga krussiduller bara ett snabbt handslag å så var det klart..hjulen ska på i kväll, tack vare lite rost på din så rullar min ett tag till...vi hörs och syns.

2010-11-04 @ 14:47:55
Postat av: Uffe

Jo jag gillar att göra affärer med nöjda kunder.

Det är värt några kronor att få njuta av upskattningen från en nöjd kund.

Och går det dessutom fort så spar man tid...

2010-11-04 @ 19:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0