Regn, blåst och snö...

... och vinterdäcken på och handbromsen fixad.


Som ni kan ana var det Marcus på Shell som gjorde jobbet. Utanför blåste det och småregnade.


Marken på andra sidan Byvägen ägs tydligen av kyrkan som vill sälja...


... kanske sälja till någon som vill bygga lokal åt Systembolaget.

Det vore synd på det trevliga grönområdet mitt i byn mellan Kulturhuset, kyrkan och Idre Hemygdsgård. Platsen för Gunnars auktioner sommartid och skoterparkering vintertid.

Jag tittade också in i Syrrornas nyligen utbyggda butik vid ICA-parkeringen.

Oj vad stort det blivit.


Längst bak på den här bilden syns den ursprungliga butiken.


Fick bland mycket annat syn på några finurligt fladdrande elektriska lampor. Det såg verkligen ut som riktiga eldslågor.

Därefter tog jag en tur till Idre Fjäll för att testa om handbromsen nu fungerade på båda hjulen där det var lite snö så att jag kunde se bromsspåren.


Och det fungerade, även om den tog lite bättre på högersidan.


Det som föll som regn i byn kom ner som snö på fjället.


På vägen ner svängde jag in till liften vid Topphedenområdet på Himmelfjäll.
Och där har det gått framåt ytterligare.  Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0