Fick en kommentar om datorer...

Det handlade om huruvida man ska fortsätta med PC eller byta upp sig till en Appledator.
En Mac alltså..

Så här låter kommentaren:

"
Postat av: Börje S

Köp dig en Mac så slipper du sådana där otänkbara problem.Köp en Imac med den enorma 27tumsskärmen, bara 16.000 bagare.

Jag har gjort en dikt enkom för dig och alla andra efterblivna PC-ägare:

Melodi: den där med Glenn Miller, du vet, va fanken hette den nu…var det inte "In The Mood"?

Sälj din gamla PC, och byt upp dig till Mac
Släng din gamla PC uti sophusets fack
där man deponerar elektronisk misär
säg farväl till virus och till andra besvär
köp en Mac så slipper du bry om dig sånt där
då slipper du att skriva sånt här.
(som det du skrev i just denna bloggpost menar jag).

Diktat av en som levt lycklig med sina datorer utan bekymmer i 20 år.

2010-11-26 @ 03:27:38 "

Jo på sätt och vis kan jag hålla med.
Men nu var det inte virus som gjorde att min PC tröttnade.

Annars är ju det bästa argumentet för att satsa på en Mac att de som knåpar med olika otäcka virus har siktat in sig på Microsoft och PC (Windows alltså) som är mest använt runt om i världen. 

Jag ägde en av de första bärbara Mac-datorerna en gång för många år sedan. Den var rolig och robust.

Den tappades i en stentrappa en gång och fick ett hörn lite kantstött utan att ta annan skada.
Bandkabeln till bildskärmen tålde inte allt böjande när man öppnade och stängde skärmen, så den bytte jag två gånger. 

Men det mest finurliga när det gällde hårdvaran var att man inte behövde några verktyg för att plocka isär datorn! Allt var sammansatt med finurliga hakar och knappar i en hårdplast som aldrig gick sönder. 

Min son skaffade en Mac för några år sedan, just för att slippa oroa sig för virus eftersom han har så många kontakter med omvärlden genom jobbet.

Men en PC funkar bra och kostar hälften...

Kommentarer
Postat av: Börje S

Det var fan i mig den sämsta dikt jag sett på år och dag.



Den som skrivit sådan sk-t måsta ha varit lite packad.

2010-12-01 @ 02:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0