Det blev golf även i dag

Vädret var precis lagom för golf vid den här årstiden, så Alf och jag bestämde oss för att spela 18 hål.

Jag ringde Björn som missade golfen i förrgår på grund av ofrivilligt isbad i Idresjön, men nu var han torr och varm och spelade de första nio hålen med oss.

Här en bild när Alf har prickat mitten på Fairway på hål 9 och Björn gör tummen upp...


...även om tummen inte hunnit upp riktigt än när jag knäppte bilden...

Efter nio hål var det jämnt mellan Alf och mig.
Alf var 1 hål upp, men jag hade 1 slag mindre...
Därefter växlade det lite hit och lite dit, men efter hål 14 var Alf fortfarande 1 hål upp, men jag var 4 slag bättre.

Alf gjorde en Birdie på hål 15 så jag tappade både hålet och var plötsligt bara 1 slag bättre.

På hål 16 blev jag tvungen att gå på vatten för att ha en chans...

Jag knackade på isen med klubban, men kunde också se på sprickorna som fanns, att den nog var drygt 5 cm tjock med en tunn och hal vattenhinna på toppen.

Jag måste ju vinna eller dela hålet för att inte matchen skulle vara avgjord...

Jag kunde bara slå med överkroppen och hålla fötterna på plats för att inte halka omkull.
Men jag behövde inte vara rädd för att duffa på det underlaget.

Hur som helst så låg vi lite senare i närheten av flaggan där Alf låg längst bort med ett slag mindre än mig. Men Alf missade inte och vann matchen med 3/2 och slagmässigt låg vi nu lika.

Nu återstod bara slagtävlingen och jag vann hål 17 med ett slag.
Och lyckades dela hål 18 vilket innebar att jag åtminstone vann slagtävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0