Sverige förlorade idag...

Den inofficiella men ständigt återkommande landskampen mellan Sverige och England/Norge-kombinationen vanns idag av "de andra". 

England/Norge var 3 upp redan efter tre spelade hål och 5 upp efter sex hål... 

Nigel och Alf kompletterade varandra bra, men Erling och jag kom tillbaka, och vi lyckades åstadkomma delning av hål 7, 8, 9 och 10.

Men på hål 11 gjorde Nigel ett snyggt Par på en svårputtad vintergreen, och matchen såg ut att bli avgjord redan på hål 12.
Men vi kom igen och höll ut till hål 15 där matchen avgjordes efter Dormy-situation från hål 13 och 14.

På hål 14 hade jag en Birdieputt på 51 cm snett uppför på en knepig vintergreen, men det blev bara ett Par.


De avslappnade vinnarna Alf och Nigel i nämnd ordning från vänster till höger i bild.
En Sverigehalva bakom kameran och en annan Sverigehalva deppar till höger i bild. 

Men vad sjutton, vi hade ju vunnit tre raka innan... visserligen inte så klart, men ändå...

Individuellt så blev det stora växlingar i resultaten mellan första nio hålen och sista nio.

I Köpenhamnaren var Nigel och Alf i delad ledning efter nio hål och jag låg hopplöst sist.
När allt var klart vann jag med Nigel som tvåa.

I slagtävlingen ledde Nigel klart efter nio hål med Alf och Erling som delad tvåa.
Efter arton hål stod jag som vinnare med Alf som tvåa.

Och vi hade ett härligt golfväder!

Vid infarten till golfbanan, som också är infart till det nya området med golftomter, var John i full fart med att göra en del snygga murar med natursten.
 
Det blir fint!

Och från och med imorgon har vi sex ordinarie greener i spel.
Det gäller hålen 2, 3, 4, 11, 14 och 15.
Speciellt korthålen 3, 11 och 14 välkomnar vi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0