Spår av mänsklig aktivitet i "Natura 2000"

Jag fick nyss en härlig bild som Erling tog idag.


Tack Erling!

Det finns en "hela stad" av mänskliga byggnationer uppe på fjällheden mellan Nipfjället och Städjan.

Kul tycker jag. Men att den helt "orörda naturen ska visa sig bli vår största tillgång" på sikt är en populär och svårbegriplig investering för framtiden.
Trots att Göran Greider påstod det för några år sedan. 

Jag skrev, när det var aktuellt med strid om liftbygge för att knyta samman Fjätervålen med Idre Fjäll, ett eller två mail till Göran Greider och frågade vad han menade.

Och i ett av mailen bifogade jag några egna bilder på stenskulpturerna som växer från år till år.

Jag frågade Göran Greider hur det skulle visa sig att orörd natur skulle bli en framtida lycka...

När ska det visa sig?
Hur ska det visa sig?
För vilka ska det visa sig?

Jag skrev inte exakt så, men han svarade en gång och tackade för frågorna.
Något mer blev det inte.

Jag tror inte att han vet hur "orörd natur ska visa sig bli vår största tillgång".
Han skrev det nog bara för att det lät vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0