SPA- och tomtskylt vid golfbanan

Trond och Mikael är i full fart med att montera ett rejält stativ för en skylt vid infarten.


Ser rejält och stabilt ut.


När Trond dunkade på med en slägga med enhandsfattning såg det också rejält ut, men mycket ostabilt. Han var tvungen att hålla i sig med den andra handen eftersom ställningen han stod på var aningen vinglig... för att uttrycka sig milt.

Jag spelade sista nio hålen med Birger, och vi hade ordinarie greener på hål 11, 14 och 15.

På hål 11 hade vi ett gäng bunkerproffs i arbete.

Dom visste verkligen hur man angriper en besvärlig bunker...

Birger och jag var inte helt ensamma på banan. Göril och Lisbeth gick ut på ettan straxt efter att Birger och jag gått ut på tian och dom kom in ett par minuter efter oss.

Två glada "jenter" som vi ofta och gärna ser på banan.
Titta hur Göril kan hålla en gul golfboll mellan tummen och pekfingret utan att vidröra den...

Jag tog inga bilder under mitt och Birgers spel, men när vi skulle åka hem igen så plockade jag upp kameran och överraskade Birger med en bild från parkeringen.


Birger vann alla hål utom de som vi delade fram till hål 18.
Det hålet vann jag genom ett Par efter att ha placerat utslaget på "Ulf Hill"...
... Birdieputten var 10 meter tillbaka och brant utför, men den stannade på hanterbart avstånd en bit förbi flaggan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0