Nio hål på eftermiddagen idag...

När vi kom till banan så hade Göril och Lisbeth just gått ut, och straxt därefter Inge.
Birger kom just in efter att ha spelat arton hål, men var sugen på att följa Erling och mig på nio hål till.

Vi tävlade inte, men jag förde protokoll ändå...

När vi slog ut på hål 6 så hade Birger nyss gjort en enkel Birdie på hål 5.

Trots det var ställningen den (som ingen visste, men kanske kände på sig på ett ungefär) att Jag var i ledning 2 slag före Erling som i sin tur var 3 slag före Birger.

Men Birger kände nog att han var på gång nu...


En lugn och totalfokuserad Birger...

Några stilstudier från utslag på hål 6


Suddig bild, men bollen flyger mot ruffen till vänster, där den också hamnade.


Erling skickade ut sin drive mitt i en gräslös Fairway och fick bra rull.

Jag prickade den nyklippta ruffen till höger och fick också bra rull och ett bättre läge för andra slaget.

Birger avslutade med Bogey, Bogey, Par, Par, och vann "tävlingen" ett slag före mig som var ett slag före Erling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0