Kul golf i härligt väder...

Varmt och gott och inte en regndroppe när Nigel, Erling och jag spelade 18 hål.

Det var som vanligt naturligtvis en seriös tävling med olika komponenter.

Efter nio hål var Nigel i ledning på 40 slag. Jag hade 43 och Erling 45.

Men efter en liten paus så fick Erling ett ryck. Började med två Par och en Birdie.

Jag fick stora problem på hål 10 och hål 15, så när vi angrep hål 16 så låg Erling och Nigel lika och jag låg elva slag efter.

På hål 16 fick Erling ett knepigt läge som han löste bra.

Så efter hål 16 var han i ledning med 2 slag och jag var ohjälpligt efter.

Slutresultatet blev att Erling vann med 2 slag över Nigel. Jag slapp göra 100 slag..

Vi räknade också ut en fiktiv poängbogey (ett slag extra per hål för två poäng för alla).
Där delade Erling och Nigel segern då båda hade 39 poäng. Jag fick 30.
Köpenhamnaren vann Erling på 40 poäng med Nigel 1 poäng bakom. Jag gnetade ihop 25 poäng.

Om det blir lämpligt väder imorgon så blir det en ny omgång.

Nigel bjöd på kaffe efter rundan.

På lördag öppnar banan lite mer officiellt och Bettan kommer att kunna servera lite fika och enklare tilltugg.

Vi var inte ensamma på banan. Lisbeth, Björn och Göril var också där - och några till.

Arne kom förbi med Vicky.

Dom hade sett en vinglig älgkalv längst ned på rangen någon timme tidigare. Troligen ganska nyfödd..

Erling och jag spelade ytterligare tre hål efter fikat, och på grusvägen upp mot hål 11 såg vi några små spår som kanske var spår efter en liten älgkalv.


Efter golfen åkte jag till Klingforsen för att lyssna på dånet och se hur vårfloden har kommit igång på bara två dagar...
Några bilder. Dånet får ni tänka er.


Under det skummande vattnet i förgrunden finns en trevlig hylla där man kan ha picnic senare i sommar...

Klipphällen till höger översköjdes av vatten. Den ligger normalt en och en halv meter ovanför det forsande vattnet..


Träden och stenarna vid parkeringen står vanligtvis torrt...

Kommentarer
Postat av: Birger

Ser lovande ut på övningsgreen, kommer opp på måndag efter pingst stannar en vecka.

2010-05-17 @ 20:52:18
Postat av: Pia Bod annorlunda

Hej Ulf,,,,,du har inte bara en super fin blogg,,,,du är även en skicklig fotograf,,,,fantastiskt fina bilder,,,,och återigen,,,en stor tillgång,,,för information till turisterna,,,,,du skriver så intresant å trevligt,,,,hälsningar Pia/Bod annorlunda,,,med Idre turistinformation,,,,,

2010-05-18 @ 19:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0