Kan inte släppa Picasso...

Utställning i Mariefred på Grafikens hus en tid framöver.
Han jobbade med både betong, bortglömt järnskrot, lera, olja och grafik...
Och han gjorde alltid bilder eller skulpturer som berörde.
Ofta med ett stort mått av humor.

http://www.grafikenshus.se/

Vi borde arrangera en gruppresa dit.

Jag har då och då målat och tecknat. Ofta efter att ha kikat på hur Picasso uttryckte sig.
Ibland har jag kopierat delar av hans målningar eller teckningar, ibland har jag gjort egna varianter




Det här är en tuschteckning jag gjort, och som troligen är "avtuschad" från en av Picassos skisser till en större målning.

När det gäller klimatet så blir det långsamt varmare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0