Idag blev vi många på rangen...

Det började med att Erling, Nigel och jag tävlade utan scorekort.

Vi spelade närmast hål och hade 8 olika mål.
Från kort till långt så handlade det om 25, 35, 45 , 50, 100, 150, 170 och 200 meter...

Det gällde alltså att skicka iväg bollen i både rätt längd och riktning. Som när man spelar golf alltså.

Det enda som saknades var puttning, bunkerslag, knepigt läge i skogen eller i ruffen.


Erling fascineras (liksom jag) över hur Nigel nästan alltid prickade green vid 170 och vann närmast 200 varje gång.


Alf och Siv dök också upp för att träna inför en resa till Skåne med golf....

Lite senare kom ett gäng barn från skolan upp med Skalman i spetsen. Oj vad fort det gick att plocka tillbaka bollar från rangen.

Min kamera betedde sig just då jättekonstigt, så jag kunde inte ta alla de roliga bilder jag ville.
Inte en enda faktiskt.

Men ni får tänka er in i bilden.. ett gäng glada tjejer och killar i runt tioårsålder kutar ut på rangen med hinkar och plockar bollar i en rasande fart. Någon hade tagit med sig den stora gröna korgen och fick begära hjälp för att släpa hem den. Nästan full av bollar.

Jag såg också på i en kort stund när dom i rask takt och med stort nöje viftade iväg bollar både kort, långt, rakt och ibland snett. 

Det kunde ha blivit många härliga bilder om kameran hade fungerat.

Men det var tydligen bara batterierna som var dåliga - hoppas jag - men det märkliga var att jag fick ut objektivet, kunde inte ta en bild, och när jag stängde av kameran så åkte objektivet in, och därefter ut igen. Samma sak när jag försökte stänga av andra gången för att börja om.

Men med nya batterier så tycks den fungera igen.

Jag gjorde senare på dagen en kort visit hos en som håller ordning i rabatten.


Vi pratade lite om rabatter i allmänhet, men mest om hur svårt det är att bränna gräs utanför vattenslangens räckvidd. Och att det är skillnad på rabatter och rabatter.
Det här är definitivt ingen rabatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0