Äntligen har man börjat bekämpa myggen...

... i Österfärnebo alltså...

Jag minns när jag råkade hamna där i trakterna med en husvagn för många år sedan.
Vi gjorde tidig kväll på grund av alla myggor.

I taket på husvagnen hade vi en stor ventilationslucka med en strumpa av myggnät.
Den strumpan blev svart av mygg innan vi somnade. Helt tät och så full av mygg att jag nästan trodde att vi skulle kvävas i sömnen...


Läskiga kreatur...


Inte min hand.

Men faktum är att jag som fick jättestora myggbett när jag var yngre och plågades sommartid, har nästan noll problem med vare sig knott eller mygg i Idre.

Men till Österfärnebo vill jag inte återvända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0