18 hål på rangen idag innan snön kom

Alf mailade igår om lite golfträning klockan tio, så jag skrev en kommentar om det på bloggen igår.
Nigel läste blogginlägget och dök upp lagom för att spela 18 hål på rangen med Alf och mig.





Nice shot Nigel!

Nigel spelade bättre än sitt hcp och vann klart. Men tyvärr kan vi inte sänka Nigels hcp på den "rundan"...


Alf har ett kort inspel på cirka 35 meter för en enputt...

Alf och jag spelade ungefär på vara hcp och kom alltså trea respektive två.

Alf har blivit morfar igen och reser till dotter och barnbarn i Oslo imorgon.

Nigel och jag spelade ett parti snooker efter golfen och Nigel vann med 10 - 0 trots att jag fick allehanda hcp. Jag fick byta färg när jag ville och på slutet fick jag till och med placera vit boll på valfri plats två gånger per frame.
Men det hjälpte inte...

När jag återvänt till Idre så höll man på att sätta upp skyltar för trafikomläggning.
Jag frågade om det var vägarbete för en rondell i byn, men det var en vattenläcka vi vägen upp mot Idre Fjäll.


Alldeles norr om infarten till Högstvägen var det hål i vägen.



Ser inte så stort ut, men man stängde väl av vattnet i tid. Dessutom kan det vara rejält underminerat över ett större område under asfalten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0