Telia, datorer och bredband är intressant..

Jag var idag hemma hos en bekant som av misstag fått sitt bredband uppsagt.
Telia hade sagt upp fel bredband.

Efter ett antal dagar fungerade bredbandet igen, men bara under en dag.
Dagen efter kom ett brev från Telia med ett nytt avtal, en diskett och en installationsanvisning.

Jag assisterade vid installationen (återinstallationen), och det slutade med att det inte fungerade på grund av att installation av ny IP-adress fallerade. Ingen kontakt med nätet.

Ett telefonsamtal med en datorinspelad röst ledde fram till att jag skulle stänga av modemet och starta om det.
Intressant att datorn uppfattade vad jag svarade i olika omgångar... Du sa bredband, du sa telefonnummer xxxxx

När jag hade gjort allt och modemet blinkade som det skulle så blev jag kopplad till en människa.
Hon sa att det nu fungerade.

Jag frågade om jag måste köra installationsprogrammet på den nyss skickade skivan från början.
O nej. Blev svaret. Nu fungerar det.

Och det gjorde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0